Home » Știri » Știri externe » Câți bani câștigă un șofer de tir în România, Italia, Spania, Germania și în alte țări din UE. La acest salariu se adaugă și diurnă

Câți bani câștigă un șofer de tir în România, Italia, Spania, Germania și în alte țări din UE. La acest salariu se adaugă și diurnă

Cojocaru Cristian / 15.09.2021, 12:53
Câți bani câștigă un șofer de tir în România, Italia, Spania, Germania și în alte țări din UE. La acest salariu se adaugă și diurnă

Foarte multe persoane au ales în ultimul deceniu să devină șofer de tir, având în vedere că era o meserie bănoasă, mai ales dacă acele curse erau internaționale. Află câți bani câștigă acum un șofer care realizează astfel de transporturi.

Care este salariul la care poate ajunge un șofer de tir

După Revoluția din ’89, mulți bărbați alegeau să fie șofer de tir, fiind un loc de muncă foarte avatajos din punct de vedere financiar. Pe lângă salariul propriu-zis, aceștia primeau și diurnă, dar avea și acces la multe obiecte care, la acea vreme, nu se găseau încă pe teritoriul României.

Transporturile internaționale au avut și vor avea mereu succes însă, în contextul pandemic, această industrie a explodat. Astfel, șoferii de tir au ajuns să fie la mare căutare și la fel ca în cazul oricărui loc de muncă, experiența își spune cuvântul și aici. În ceea ce privește pachetele salariale ale șoferilor de tir, acestea pornesc de la 2.500 de lei pentru șoferii care fac curse interne.

În cazul celor care aleg străinătatea pentru a efectua transporturile, salariile acestora pornesc de la 3.800 de lei, în ce cei cu experiență și vechime în domeniu pot ajunge chiar și la 7.000 de lei lunar. Aceste cifre au fost publicate în cadrul unui studiu realizat de către eJobs. Pe lângă aceste salarii, șoferii de tir mai primesc și alte beneficii materiale.

Dintre acestea, fac parte diurna dar și o plată suplimentară în funcție de cursele efectuate dar și de kilometri parcurși. În funcție de angajatori, unii dintre ei oferă și cazare sau mese în timpul deplasărilor, dar și asigurări medicale internaționale pentru cei care aleg să efectueze transporturi în alte țări.

Deși salariile par să fie destul de bune, această meserie nu este tocmai pentru oricine, iar aceștia, pe lângă riscurile asumate, trebuie să facă și anumite sacrificii. Astfel, tonajul mare al autovehiculelor, marfa transportată dar și faptul că stau aproape tot timpul departe de familie și cei dragi se numără printre părțile mai puțin plăcute ale acestui loc de muncă.

Șoferii de tir au voie să conducă timp de 4 ore și jumătate după care trebuie să efectueze o pauză de 45 de minute, iar apoi alte patru ore și jumătate de condus. Deși la nivelul României, anual sunt școlarizați peste 2.000 de șoferi profesioniști, deficitul este foarte mare, iar asta pentru că mulți dintre ei decid să lucreze în străinătate, acolo unde veniturile sunt mai mari.

Dacă în Germania, salariul unui șofer de tir este situat între 2.200 și 2.500 de euro net, în Olanda, acest venit este în jurul a 2.300 de euro. În Belgia, șoferii de tir primesc undeva la 2.100 de euro, iar Italia și Spania oferă salarii cuprinse între 2.000 și 2.300 de euro.

șofer tir
La nivel european exista un deficit urias de soferi de tir

Criza de șoferi de tir la nivel internațional

O nouă campanie de ocupare a locurilor de muncă a fost lansată de către Asociația Companiilor de Transport din Germania. În momentul de față, există un deficit de 60.000 – 80.000 de șoferi de tir, după cum a decclarat purtătorul de cuvânt al asociației, Dirk Engelhardt. Această situație este într-un declin continuu, asta pentru că anual, 30.000 de șoferi se pensionează, iar numărul celor care abia au intrat în industrie este de aproximativ 15.000 pe an, potrivit elenilor de la Kathimerini.

Potrivit Asociației Internaționale pentru Transportul Rutier, până în 2027, Germania va avea nevoie de alți 185.000 de șoferi de tir. Această cerere uriașă are loc din cauza penuriei uriașe de bunuri din Marea Britanie care, o parte se datorează contextului pandemic, iar cealaltă parte, Brexitului.

Un alt factor al acestui deficit al Marii Britanii constă în faptul că din cauza noilor formalități, foarte mulți europeni nu se mai pot deplasa pentru a obține un loc de muncă. Aceștia se lovesc de costurile procedurilor dar și de timpul necesar pentru ca o viză să fie acordată. Totodată, pe durata pandemiei, foarte mulți șoferi de tir români și polonezi au decis să părăsească Regatul Unit, iar puțini dintre ei s-au mai întors.