Home » Tehnologie & Știinta » Apa Pământului a existat înainte ca planeta noastră să se formeze. Descoperirea extraordinară făcută de oamenii de știință

Cojocaru Cristian / 07.02.2022, 12:46

Apa ar putea fi mult mai răspândită în universul nostru decât credem și știm până în acest moment. Potrivit unor cercetători, apa Pământului ar fi existat cu mult înainte ca planeta noastră să se formeze. Află la ce concluzie au ajuns oamenii de știință și ce rezultate au avut cercetările lor cu privire la existența apei.

Apa Pământului datează dinaintea formării planetei

O echipă de cercetători de la Institutul de Minerologie și de Cosmochimie, Insitutul de Astrofizică Spațială, Nanonștiință și Inovația Materialele și Unitatea de Cercetare în Biomedicină și Energie, printre altele, au ajuns la concluzia că până la jumătate din apa de pe planeta noastră s-a format înainte de a exista propria noastră planetă, adică în norul de praf și gaz care a fost progenitorul sistemului nostru solar.

Și… dacă apa se poate forma din abundență în astfel de nori, atunci se găsește peste tot. Aceasta este o veste fabuloasă în fața căutării noastre de viață extraterestră în alte sisteme planetare. Sistemul nostru solar este remarcat pentru că este destul de prolific în acel element lichid, care susține viața, pe care îl numim apă.

Fără el, viața așa cum o știm noi nu ar exista. Pe planeta noastră, există din abundență și, pentru moment, este singurul loc în care am găsit viață. Dar există apă pe Lună, pe Marte, pe Mercur, pe lunile înghețate ale planetelor gigantice, pe comete… dar marea întrebare este: de unde a venit toată apa aceea?

Pentru a răspunde la această întrebare, o echipă condusă de geochimistul Jérôme Aléon de la Muzeul Național de Istorie Naturală din Franța a analizat izotopii apei dintr-un meteorit de la nașterea Sistemului Solar și a descoperit că aceștia se potrivesc cu izotopii apei găsiți pe Pământ. .

„Compoziția inițială izotopică a apei din Sistemul Solar este de o importanță capitală pentru înțelegerea originii apei în corpurile planetare, dar rămâne necunoscută, în ciuda numeroaselor studii”, scriu autorii în studiul lor publicat în revista Nature Astronomy.

apa pământului
Elementele apei au fost descoperite pe o bucata de meteorit

Mineralele au dezvăluit existența apei dinainte de cea a Pământului

Având în vedere că anumiți meteoriți pot reprezenta adevărate capsule ale timpului ale nașterii sistemului solar, întrucât există ocazional mostre de rocă care ajung la suprafața Pământului cu puține semne de schimbare, adică nu au fost îndepărtate sau șterse urme ale originii lor, reprezintă o oportunitate excelentă de a investiga conținutul de apă pe care l-au avut cândva.

Mai exact, meteoritul Efremovka, descoperit în Kazahstan în 1962, are componente care datează de 4,57 miliarde de ani. Oamenii de știință au examinat acest meteorit și incluziunile sale străvechi de calciu și aluminiu folosind o tehnologie unică creată special pentru acest scop. Mineralele și rapoartele care au reieșit din acest meteorit au indicat că două rezervoare mari de gaz au existat în primii 200.000 de ani de existență a Sistemului nostru Solar înainte de a se forma planetezimalele sau planete semințe.

Unul dintre aceste rezervoare avea multă apă și se dovedește că a lor compoziție izotopică a acelei ape este extrem de asemănătoare cu cea a apei Pământului, ceea ce indică faptul că apa a fost acolo tot timpul, în sistemul solar timpuriu, chiar înainte ca Pământul să fie o pată în disc protoplanetar.