Home » Tehnologie & Știinta » Cum s-au format de fapt planetele Pământ și Marte. Un nou studiu al oamenilor de știință arată clar

Cojocaru Cristian / 28.12.2021, 18:51

Un nou studiu a scos la iveală modul în care s-au format planetele Pământ și Marte. Anterioarele teorii lansate au fost infirmate de către cercetătorii care, acum au venit cu noi ipoteze. Află care au fost compușii de bază în momentul formării sistemului solar, dar și ce influență a avut mediul spațial la formarea planetelor.

Cum s-au format planetele Marte și Pământ

Planetele Pământ și Marte s-au format dintr-un material care provine, mai ales, din sistemul solar interior. Doar un mic procent al elementelor de construcție ale acestor plante au provenit dincolode orbita lui Jupiter. Astfel, acest lucru este determinat de un nou studiu efectuat de către un grup mai mare de cercetători care a fost condus de către Universitatea din Münster, Germania, studiu ale căror concluzii au fost publicate în revista Science Advances.

Teoria conform căreia cele patru planete stâncoase au crescut la dimensiunea lor actuală prin acumularea de bucăți de praf de dimensiuni milimetrice din sistemul solar exterior nu mai este sustenabilă pe baza acestor noi rezultate. Pentru a răspunde la întrebarea cu privire la formarea planetelor sistemului solar interior, în primul rând cercetătorii mai multor instituții și-au unit forțele pentru a prezenta cea mai completă comparație de până acum.

Așadar, oamenii de știință de la Universitatea din Münster (Germania), Observatoire de la Cote d’Azur (Franța), Institutul de Tehnologie din California (SUA) Muzeul de Istorie Naturală din Berlin (Germania) și Universitatea Liberă din Berlin (Germania) au determinat compoziția exactă a planetelor Pământ și Marte, prezentând o comparație completă a compoziției izotopice a Pământului, a planetei Marte și a materialului de construcție curat al sistemului solar interior și exterior, folosind meteoriți care au călătorit de pe Marte și s-au prăbușit pe Pământ.

„Am vrut să aflăm dacă blocurile de construcție ale Pământului și ale lui Marte își au originea în sistemul solar exterior sau interior”, spune Christoph Burkhardt de la Universitatea din Münster și liderul lucrării.

format planetele
Cercetatorii au analizat compozitia meteoritilor despre care se presupune ca au aterizat pe Pamant

Cercetătorii au comparat compoziția unor meteoriți

Ei au analizat compozițiile izotopice ale titanului, zirconiului și molibdenului din probe, pe lângă măsurătorile a încă 17 meteoriți de pe Marte. Ei au comparat apoi compoziția acestor meteoriți cu meteoriții despre care se crede că au aterizat pe Pământ din interiorul și din exteriorul sistemului solar.

Comparând cele două, cercetătorii au descoperit că atât compoziția Pământului și cea a lui Marte este mai în concordanță cu meteoriții care vin din interiorul sistemului solar decât din exterior, sugerând că planete precum Pământul și Marte s-au format din diferite ciocniri între materiale din sistemul solar interior, mai degrabă decât acumularea de material din sistemul solar exterior.

„Faptul că Pământul și Marte par a conține în mare parte materiale din sistemul solar interior, se potrivește bine cu formarea planetelor din ciocnirile de corpuri mari din Sistemul Solar interior”, conchide Christoph Burkhardt.

Acest lucru nu înseamnă că teoria acumulării de materiale a sistemului solar exterior este în mod inerent greșită. La urma urmei, studiile au arătat că această metodă este eficientă în formarea nucleelor ​​găsite în giganții gazosi. Totuși, studiul arată că pentru Pământ și Marte, și probabil și pentru Mercur și Venus, principala forță în formarea acestor lumi stâncoase a fost materialul sistemului solar interior.