În ultimul timp, avioanele par a fi cel mai sigur mod de a călători și totuși există încă multe lucruri din domeniul aviației pe care le ignorați. De exemplu, de ce luminile sunt stinse în timpul aterizării și decolării, de ce nu este permis flirtul în avion sau de ce piloții nu poartă barbă.
Sunteți familiarizați cu faptul că obloanele ferestrelor aeronavei trebuie să fie întotdeauna deschise în timpul decolării și aterizării și cu regula de bun-simț că nu trebuie să vă descălțați, în timpul zborului, dar curiozitatea de a afla despre alte lucruri interesante vă dă ghes.
1.Mesele pilotului și ale copilotului
[rssfeed id='1612173855' template='list' posts=2]În timpul zborului, pilotului și copilotului le sunt oferite meniuri diferite, pentru că dacă un fel de mâncare nu e bun și unul dintre ei suferă de de intoxicații alimentare, de exemplu, celălalt pilot, care a luat alt meniu, poate prelua controlul avionului.
2.Un pilot nu are voie să poarte barbă
Ați văzut vreodată un pilot cu barbă? Probabil că niciodată. Multe companii aeriene nu le permit piloților să își păstreze barba, deoarece ar putea împiedica montarea corectă a măștii de oxigen. Cu toate acestea, pot exista cerințe în acest sens. Atunci, barba ar trebui să aibă cel puțin trei săptămâni, astfel încât să nu arate neglijent. După aceea, barba trebuie îngrijită corespunzător.
3.Unde se duc deșeurile din toaleta avionului
Când aveți un zbor lung, va trebui să mergeți la baie o dată sau de două ori. După ce ați folosit toaleta, urina și fecalele ajung într-un rezervor (cu o capacitate de 250 de litri) în partea de jos a avionului. De îndată ce s-a produs aterizarea avionului, rezervorul se golește cu ajutorul unui furtun. Deșeurile sunt apoi transportate cu camionul la canalizare.
4.Gustul ciudat al cafelei din avion
Apa folosită pentru prepararea cafelei în avion vine din rezervoarele de apă ale avionului respectiv. Dacă rezervoarele sunt curățate frecvent, nu e nicio problemă. Curățarea celor din avioanele mai vechi este discutabilă, recomandându-se alegerea doar a băuturilor îmbuteliate.
5.Ce se întâmplă când e furtună cu fulgere
Păre înfricoșător să zburați pe timp de furtună, fulgere, dar piloții profesioniști nu-și fac griji. Este destul de normal ca un pilot să înfrunte o furtună, un fulger. În majoritatea cazurilor, acest lucru nu afectează deloc aeronava sau zborul. La urma urmei, avioanele sunt construite în așa fel încât să poată rezista la fulgere, iar piloții sunt instruiți pentru asta.
6.Flirtul pasagerilor în avion nu este permis
Fiecare pasager ar trebui să trateze gazdele și administratorii cu respect. Prin urmare, nu este permis să flirtați cu personalul avionului, chiar dacă vrei numai bine. Se spune chiar că un avion trebuie să aterizeze de urgență dacă cineva devine incomod pentru un membru al personalului.
7.Mersul la toaletă al pilotului se produce în deplină siguranță
Piloții trebuie să meargă și ei la baie. Când se întâmplă acest lucru, însoțitoarea de zbor intră în cabina de pilotaj (cockpit) și nu iese până când pilotul nu se întoarce la locul său.
8.De ce luminile în timpul decolării și aterizării sunt estompate
Când avionul decolează sau aterizează, luminile sunt adesea estompate. Există un motiv pentru această situație. Ochii pasagerilor se pot obișnui cu întunericul. În caz de urgență, oamenii pot vedea bine ieșirea de urgență.
9.Deschiderea ușii toaletei se poate face și din exterior
Pentru siguranța pasagerilor, ușa toaletei unui avion poate fi deschisă și din exterior. În caz de se întâmplă ceva în toaletă, echipajul de cabină poate deschide ușa din exterior fără probleme. Adesea, în spatele semnului „Fumatul interzis”, există un mecanism care permite deschiderea ușii din exterior.
10.De ce să mâncați în timpul zborului
În timpul unui zbor lung, are sens să vi se servească mâncare, dar pe lângă potolirea foamei mai există un motiv. Consumul de alimente este o formă de „divertisment”, ca să treacă timpul mai repede.