Home » Life & Style » De unde provin, de fapt, produsele de la Lidl

De unde provin, de fapt, produsele de la Lidl

Manolică Anca / 09.12.2020, 10:43
De unde provin, de fapt, produsele de la Lidl
Din momentul în care a intrat pe piață, în 2011, Lidl s-a bucurat de un real succes în rândul cumpărătorilor români. Lanțul de hipermarketuri a adus un model diferit de ceea ce exista la acel moment în România, comercializând peste 80% din produsele de la raft sub marcă proprie. Totuși, mulți români se întreabă de unde provin, de fapt, produsele de la Lidl.

Lidl susține producătorii locali

Lidl a intrat pe piața din România în 2011, cu un model identic cu cel din afară al grupului. Acesta era foarte diferit de orice era atunci la noi, având peste 80% din cele 1.800 de produse de la raft sub marcă proprie.

Având în vedere cererea mare a consumatorilor românilor privind produsele oferite de furnizorii locali, Lidl a început să facă publice date care arată numărul de contracte pe care le are pe piața locală. Retailerul are în prezent aproximativ 280 de magazine, aprovizionate de peste 351 de furnizori locali. Aceștia se ocupă de aprovizionarea cu produse temporare sau sezoniere. În ceea ce privește sortimentelor permanente, nemții au încheiate peste 276 de contracte cu furnizori locali, conform businessmagazin.ro.

Datorită interesului crescut pentru produsele românești, nemții s-au orientat și au creat propriul brand, „Cămara Noastră”. Astfel, sub această etichetă se înscriu produsele fabricate în România. Oficialii Lidl au anunțat că intenționează să extindă sortimentul de produse marcă proprie fabricate la noi în țară. Deocamdată, consumatorii găsesc la raft produse precum mezeluri, preparate din carne, brânzeturi, conserve și dulciuri.

Produsele Lidl provin, în foarte mare măsură, de la producătorii locali
Produsele Lidl provin, în foarte mare măsură, de la producătorii locali

De unde provin, de fapt, produsele de la Lidl

Deși producătorii locali și-au câștigat un loc respectabil pe rafturile magazinului, pe lista de furnizori se înscriu și importatorii. Mai exact, o firmă poate fi înregistrată în România, dar să nu aibă fabrică local şi astfel marfa să vină din import. De asemenea, există şi situaţii în care o companie are fabrică în România, dar o parte dintre produse sunt aduse din alte unități de producție ale grupului.

Chiar dacă Lidl oferă o gamă largă de produse românești, majoritatea bunurilor de la raft provin din import. Se pare că acesta este modelul de business al nemților. Ei realizează într-o singură fabrică produse pentru mai multe pieţe, obţinând volume mari la preţuri mai mici. De altfel, este important de menționat că o parte a produselor „made in Romania“ ajung peste hotare, în alte magazine Lidl. Este vorba de un export de 30 mil. euro pe care nemţii îl intermediază pentru producători locali.

Produsele Lidl provin, în foarte mare măsură, de la producătorii locali
Produsele Lidl provin, în foarte mare măsură, de la producătorii locali

Istoricul Lidl

Lidl este un lanţ de supermarket-uri fondat în Neckarsulm, Germania, în anul 1930, având în prezent peste 10.000 de magazine în Europa. Este deţinut de trustul Schwartz Gruppe, care mai deţine şi lanţurile de magazine Kaufland. Iniţial, acesta s-a numit „Alimente diverse en-gross Schwartz”, în 1973 numele schimbându-se în Lidl. De atunci, magazinul s-a impus în peste 20 de ţări din Europa.

Modelul impus de Schwartz a avut la bază câteva coordonate simple, dar eficiente: reducerea costurilor prin renunțarea la produsele care nu se vindeau şi păstrarea dimensiunii cât mai mici a magazinelor, pentru a nu cheltui prea mult cu întreţinerea. Pentru a putea ieşi pe profit în ciuda preţurilor mici, numărul persoanelor angajate este ţinut la limita necesităţii. Lidl lansează oferte săptămânale pentru produsele sale, mai ales asupra celora non-alimentare, ale căror stoc se schimbă regulat.