Home » Știri » Știri economice » Secretul nebănuit al prețurilor mici de la Lidl. Pe ce mizează de fapt celebrul retailer

Secretul nebănuit al prețurilor mici de la Lidl. Pe ce mizează de fapt celebrul retailer

Manolică Anca / 03.11.2021, 10:15
Secretul nebănuit al prețurilor mici de la Lidl. Pe ce mizează de fapt celebrul retailer

Din momentul în care a intrat pe piața românească, în 2011, Lidl s-a bucurat de un real succes în rândul cumpărătorilor. Lanțul de hipermarketuri a venit un model diferit de ceea ce exista în România la acea vreme, comercializând peste 80% din produsele de la raft sub marcă proprie. Iată ce se ascunde de fapt în spatele prețurilor atât de accesibile de la Lidl.

Lidl, un jucător important pe piața românească

Pe măsură ce retailerul a început să își pună amprenta asupra comerțului tradițional cu amănuntul, lanțul de supermarket-uri Lidl a devenit tot mai cunoscut în Europa și America. Modelul impus de Schwartz Gruppe are la bază câteva coordonate simple, dar eficiente. Cu costuri scăzute și concentrarea pe cantitățile consumate, nu este de mirare că brandul nemțesc domină lumea.

Dar hai să aflăm cum a ajuns Lidl la putere pe o piață atât de competitivă. În anii 1930, Josef Schwarz devenea dintr-un angrosist independent de produse alimentare din Germania un partener. Însă, după Al Doilea Război Mondial, economia germană și infrastructura acesteia aveau să fie devastate.

Compania a trecut prin clipe grele, având nevoie de un proiect de reconstrucție care s-a întins pe durata a zece ani de zile. În anul 1977, fiul lui Josef a preluat afacerea, dobândind numele Lidl pentru 1.000 de mărci germane. Atunci a început să deschidă propriile magazine care se numeau Lidl, cu accent pe comerț cu amănuntul, scriu cei de la Știu.ro.

În numai doi ani, în Germania existau deja 33 de magazine. Fiecare dintre acestea vindea aproximativ 500 de produse. Magazinele care nu aveau înregistrau vânzări mari nu erau reaprovizionate, un indiciu clar al concentrării conducerii lanțului asupra articolelor limitate.

Ce se ascunde de fapt în spatele prețurilor atât de accesibile de la Lidl
Ce se ascunde de fapt în spatele prețurilor atât de accesibile de la Lidl

În anii 90, Lidl s-a extins și pe plan extern, dechizând magazine în Franța, Anglia și, de-a lungul anilor, în tot mai multe spații din Europa. În prezent, Lidl ocupă locul al cincilea în lume la vânzarea de produse, cu cifre de peste 82 de miliarde de dolari.

Ce se ascunde în spatele prețurilor atât de accesibile de la Lidl

În comerț, ne-am obișnuit deja cu o varietate mare de produse și prețuri foarte varibile, care se pot schimba de la o zi la alta, însă Lidl funcționează mult mai diferit. După cum am menționat anterior, modelul impus de Schwartz are la bază câteva coordonate simple, dar eficiente. reducerea costurilor prin renunțarea la produsele care nu se vindeau şi păstrarea dimensiunii cât mai mici a magazinelor, pentru a nu cheltui prea mult cu întreţinerea.

Unul dintre ele a fost și este în continuare reducerea costurilor prin renunțarea la produsele care nu se vindeau. Știm prea bine că Lidl oferă o gamă restrânsă de produse, numărul de opțiuni din care clienții pot alege fiind ceva mai mic decât în cazul competitorilor. De asemenea, lanțul de magazine caută să aibă costuri cât mai reduse de funcționare și întreținere, în acest fel alegând să își desfășoare activitatea în spații de dimeniuni mai mici.

Funcționează cu un număr redus de angajați

Pentru a putea ieşi pe profit în ciuda preţurilor mici, Lidl funcționează diferit și în privința personalului, deoarece numărul persoanelor angajate este ţinut la limita necesităţii. Angajații au o mulțime de responsabilități, acesta fiind și motivul pentru care nu se găsesc foarte mulți oameni la casele de marcat.

Numărul personalului angajat la Lidl este mult mai mic decât în celelalte lanțuri de magazine. În timp ce acestea au în jur de 100 de angajați, Lidl are în jur de 30 până la 40 în fiecare magazin. Fiecare membru de aici poate să așeze produse la raft, apoi să meargă la casă când magazinul se aglomerează, să o închidă când este mai liber și să înceapă să reașeze produsele. Fiecare angajat este bine instruit și știe cum să aibă grijă de toate zonele. Tot ei sunt cei care se ocupă și de curățenie.